studio fotograficzne

Ignorowanie własnych atutów a studio fotograficzne

Jednym z moich najczęstszych zadań jako grafika jest projektowanie szablonów stron internetowych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Raz zdarzyło mi się podobne zlecenie dla dużej korporacji, natomiast, kolokwialnie mówiąc – była to już zupełnie inna bajka.

Warszawskie studio fotograficzne i zdjęcie zespołu

studio fotograficzneMieszkam w Warszawie i głównie stąd mam klientów, zatem jestem dobrze zorientowany jak najczęściej wygląda tak zwany small business w naszym kraju i jak wygląda jego zaplecze organizacyjne. A tutaj niestety nie zawsze jest się czym pochwalić. Chciałbym omówić to na przykładzie: klient zamawia wykonanie witryny dla kancelarii adwokackiej. Strona jest dość standardowa – znajduje się na niej opis firmy, jej historia, oferta i cennik niektórych usług. Jednym z elementów, za który muszę pochwalić klienta jest galeria prezentująca profile pracowników tworzących zespół. Mam na to znakomity pomysł, który bardzo przykułby uwagę potencjalnych klientów, jednak klient uniemożliwia mi jego wykonanie, ponieważ potrzebna jest do niego fotografia biznesowa całego zespołu wykonana w studio fotograficzne warszawa. Klient twierdzi, że są to „niepotrzebne bajery” i życzy sobie klasycznej galerii ze zdjęciami żywcem wyciętymi z dowodów osobistych pracowników. Jest to tylko kolejny przykład jak bardzo niedoceniana jest fotografia korporacyjna i jej rola w przyciąganiu klientów i budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy.

Jako grafik zatrudniony do realizacji projektu, jestem jednak zobowiązany trzymać się wytycznych klienta – zatem cóż można zrobić? Kolejna nudna galeria sztampowych fotek nadciąga.