Druk cyfrowy – materiały reklamowe nowej generacji

Drukowane prezentacje, ulotki czy gazetki reklamowe – każdy ze wspomnianych rodzajów materiałów promocyjnych powinien być wydrukowany specjalną techniką. Druk cyfrowy pozwala na znaczne skrócenie czasu od momentu złożenia zamówienia aż do realizacji zlecenia. Ma on również dodatkowy atut – tą techniką można zlecać druk 24h na dobę, czyli drukowanie w bardzo krótkim czasie, a sam druk dodatkowo zachowuje on kolorystykę zgodną ze zleceniem.

druk 24Drukowanie w krótkim czasie to tylko jedna z kilku zalet druku cyfrowego. Sprawdza się on idealnie w przypadku drukowania materiałów o wysokiej jakości – na papierach błyszczących, lakierowanych, często wykorzystywanych do tworzenia toreb reklamowych czy promocyjnych opakowań.
Także druk plakatów wykorzystuje druk cyfrowy, bowiem pozwala na krótkie terminy realizowania zleceń. Szczególnie ważne jest to w przypadku materiałów, które projektowane są do ostatniej chwili przed rozpoczęciem kampanii reklamowej.
Dlaczego zatem druk cyfrowy tak chętnie jest wykorzystywany? Pozwala on na personalizacją każdego zadrukowanego egzemplarza. Jeśli zleceniodawca wymyśli, aby każdy kolejny egzemplarz miał kolejny numer sekwencyjny czy dane w postaci imienia i nazwiska, to ta postać druku pozwala na takie zmiany i personalizację każdego egzemplarza.
Równie ważna jest ilość drukowanych materiałów. Dzięki drukowi cyfrowemu w ciągu minuty można zadrukować nawet 200 stron najpopularniejszego formatu wydruku – A4. Taka efektywność druku jest idealna w przypadku druku gazetek czy plakatów. Warto jednak pamiętać, że ten rodzaj druku zalecany jest raczej do drukowania małych powierzchni – najczęściej jedynie do wielkości B3.

Szybkość druku to niewątpliwie atut, przy czym warto jednak uwzględniać jedną jeszcze informację: przy dużych nakładach może się okazać, że nadal korzystniejszym rodzajem druku będzie druk offsetowy.