Mondaypr.pl (Warszawa to miejsce, w którym na razie funkcjonuje największa w Polsce ilość tego typu firm) to jednostka, która wymyśla, a następnie w porozumieniu z marką, która jest jej klientem, wykonuje najważniejsze działania związane z marketingiem społecznościowym na portalach takich jak Facebook, Twitter, Pinterest czy Instagram (to tylko przykłady, tak naprawdę to od obranej strategii marki zależy, w których mediach społecznościowych następuje aktywna promocja).
Taka agencja – bardzo często współpracuje z nią przy tym sprawdzona i rzetelna Agencja PR – specjalizuje się w nawiązywaniu kontaktu z fanami marki poprzez te media albo ściąga nowych fanów i konsumentów, na przykład przy użyciu atrakcyjnych wizualnie i treściowo mailingów.
W agencjach marketingu online najczęściej pracują młode i zorientowane na najświeższe trendy osoby. Często są to pasjonaci pewnej dziedziny (na przykład do prowadzenia fan page’y znanej marki komputerowej zatrudnia się sympatyczne i komunikatywne, ale znające się także na świecie technologii i komputerów osoby) lub specjaliści od wymyślania ciekawych narzędzi online: tego typu pracownicy bez trudu wymyślają narzędzia, które przyciągają nowych wielbicieli marki i zachęcają ludzi do polubienia fan page’a: mogą to być zabawne aplikacje na smartfony, dowcipnie zatytułowane mailingi, przyciągające uwagę bannery, ładnie zaprojektowane social adsy wyskakujące nagle z boku strony na Facebooku lub ich mediowe bannery na głównych stronach informacyjnych.
Rodzaj projektowanych mediów i to, gdzie są one używane, ściśle zależy od profilu działalności firmy i tego typu strategię marketingu online’owego opracowuje z reguły szereg specjalistów: od strategów, przez pracowników social media, po managerów klienta, pracowników agencji reklamowej projektujących materiał i informatyków.
Tego rodzaju złożona działalność wymaga wcześniejszego researchu – podobne agencje online powstają „jak grzyby po deszczu” i najlepiej sprawdzać, które z nich są odpowiedzialne za najlepsze kampanie.