Hotele klasy biznesowej oferują bardzo wysoki standard usług. W tego typu hotelach można spotkać głownie pokoje dwuosobowe oraz jednoosobowe, które są idealne do kwaterowania pracowników, którzy przybyli na szkolenie lub konferencje.
każdy pokój hotelu klasy biznes jest wyposażony w oddzielną łazienkę, telewizor, biurko lub stoli, krzesło oraz łóżko i szafę. W hotelach biznesowych obowiązkowo musi być również bezprzewodowy internet, tak, aby każdy z gości w miarę potrzeby mógł sobie z niego skorzystać.
Na terenie hotelu znajduje się zwykle restauracja, w której serwowane są wszystkie posiłki. Sala konferencyjna powinna być dostosowana do prowadzenia prezentacji. Powinny się na niej znaleźć krzesła, rzutnik oraz podium lub inne miejsce do prowadzenia prezentacji.
Pracownicy, którzy zostali skierowani na szkolenie lub konferencje mają zagwarantowane noclegi i wyżywienie. Celem szkoleń jest podniesie kwalifikacji zawodowych i zdobycie wiedzy na temat określonych produktów lub usług. Niemniej jednak w czasie szkoleń pracownicy mają także okazję lepszego poznania się na wzajem. Będzie to miało bezpośredni wpływ na ich pracę i wyniki całego zespołu. Pracownicy, których łączy coś więcej niż tylko zakres obowiązków, potrafią lepiej ze sobą współpracować, a efekty takiej współpracy są jak najbardziej korzystne dla firmy.
Hotele klasy biznes znajdują się we wszystkich większych miastach w Polsce. Bez problemu można je znaleźć w takich miastach, jak Katowice, Chorzów, Warszawa, Rzeszów czy Kraków. Firmy, które wybierają hotel biznesowy, na zorganizowanie konferencji lub szkolenia bardzo często chcą ją połączyć z rodzajem nagrody dla pracowników. W związku z tym często wybiera się hotele położone w turystycznych miejscowościach na terenie całej Polski.