Audiologia i foniatria, to obecnie modne działy medycyny. Nie tylko dietetyka jest taka modna. Obserwujemy swoisty trend na: salony optyczne, sklepy ze zdrową żywnością czy, coraz częściej, salony tzw. akustyki słuchu. Swoją drogą, nazwa brzmi dumnie, przywodzi na myśl studio akustyczne…
Co ważne, w zasadzie każdy może skorzystać z badań profilaktycznych, jeśli tylko „nie jest głuchy” na swoje pierwsze problemy w tej sferze. Profesjonalne badanie słuchu przy użyciu audiometru możliwe jest tylko w certyfikowanych, audiologicznych gabinetach, których pracownicy, tzw. protetycy słuchu, wskażą proponowane aparaty słuchowe (o ile oczywiście taka konieczność zaistnieje). Badanie jest więc całościowe.
Podobnie jak w salonie optycznym: diagnostyka plus szybki dobór szkieł i oprawek. Kompleksowa usługa. Weźmy pod uwagę taki Poznań. Kiedy wpisujemy w Google aparat słuchowy, w tej miejscowości czołowym wynikiem jest firma KIND (ich motto brzmi: „Słyszeć przez całe życie”). Projekt strony od razu ukazuje profesjonalizm i pełne oddanie potencjalnym klientom.
Poza ofertą handlową tj. aparatami, mamy tutaj wiele informacji dotyczących samego procesu słyszenia czy też profilaktyki narządu słuchu. Znajdziemy tu sporo informacji dotyczących ochrony naszego zmysłu. Szczególnie polecanym działem są gadżety dla chcących chronić słuch w pracy, w czasie wolnym, w trakcie podróży.
Można nawet nabyć specjalne wkładki do uszu, chroniące przed nadmiernym hałasem. Co ciekawe, stworzono gadżet z myślą o młodzieży: specjalne Party Plug, które chronią słuch na dyskotekach i izolują od głośnych dźwięków.