Reklama to najlepszy sposób, by zapoznać klientów z nowym produktem lub marką. Spotykamy się z nią wszędzie – w telewizji, radiu, czasopismach, na przydrożnych bilbordach. Najskuteczniejsza jest w formie wizualnej, gdyż wówczas najlepiej zapisuje się w pamięci odbiorców. Osobliwością w tym zakresie są reklamy podświetlane, które pełnią swoją funkcję promocyjną oraz informacyjną nie tylko w dzień, lecz także w nocy.
O wadach i zaletach reklam świetlnych
Reklama wykorzystująca nie tylko kolor i formę, lecz także światło to ostatnio coraz chętniej stosowana forma promocji. Posiada różnorodne warianty, ale najbardziej popularne są podświetlane litery lub kasetony. W pierwszym przypadku klient ma bezpośredni kontakt z hasłem, które musi zapamiętać, w drugim widzi podświetlony obraz, który jednakże ze względu na budowę kasetonów – można co pewien czas dowolnie modyfikować. Reklama w formie świecącego napisu, jak np. reklama świetlna Warszawa, nie może być informacyjnie bardzo rozbudowana, niemniej jednak – jej przekaz jest lepiej widoczny i bardziej dociera do odbiorcy. Na podświetlonych kasetonach – skomplikowana wiadomość jest gorzej widoczna i mniej czytelna, jednakże sposób funkcjonowania kasetonu pozwala na umieszczanie na nim skomplikowanych znaków graficznych i symboli. Bez względu na to, czy w formie odrębnych liter, czy na panelu – świetlna reklama pełni wszystkie swoje funkcje lepiej od innych – pozwala się łatwiej zauważyć, na dłużej przyciąga wzrok, wyróżnia się, a ponadto jest widoczna zarówno w dzień, jak i w nocy.
Reklama operująca światłem nie jest zjawiskiem nowym. Jej źródeł należy szukać w neonach, które królowały w epoce dwudziestolecia międzywojennego i tuż po wojnie. Nowa podświetlana reklama posługuję się płaszczyzną większą niż neon i częściowo traci swoje funkcje dekoracyjne. Skupiając się bardziej na przekazywaniu powiadomień i utrwalaniu symboli marek – wykonuje w znakomity sposób swoje najważniejsze zadanie – popularyzacyjne.