Słowo maszt kojarzy się bardziej z żeglarstwem niż z reklamą. Na masztach wystawia się również flagi. W tym miejscu trzeba przypomnieć, że flaga to nie tylko symbol państwa, czy organizacji międzynarodowych. Oczywiście, że flaga państwowa ma największą wartość i należy się jej szacunek, dlatego w jej obecności nie wystawia się flag firmowych.
Oprócz flag państwowych są także flagi firm, które mają spore znaczenie reklamowe. Zawierają logo i nazwę firmy. Wywieszane są przy siedzibach, na imprezach masowych przy stoisku danej firmy, a także na targach międzynarodowych i krajowych. Spotyka się wywieszanie flag firmowych w miejscach największych inwestycji danego przedsiębiorcy. Cel jest jeden -reklama, czyli zwrócenie uwagi klienta na obecność danego przedsiębiorstwa, zainteresowanie go produktami. Reklama na maszty ma jedną zaletę – nie atakuje klienta, jest wpisana w krajobraz danego miejsca. Jest zauważalna, ale jej obecność jest na tyle dyskretna, że nie powoduje poczucia zmęczenia i nachalności. Przykładem flag reklamowych są np.: flagi centrum handlowego. Na jednej przestrzeni współistnieje kilka dużych sklepów – najczęściej hipermarket ogólny i budowlany, a w samym centrum handlowym jeszcze kilka innych markowych sklepów. Ich flagi wspólnie powiewają na masztach. Warto dodać, że o ile są sytuacje, kiedy konieczne jest opuszczenie flagi państwowej do połowy masztu, np.: w przypadku żałoby narodowej, dużej tragedii na danym terenie, to nie ma takiego obowiązku w przypadku flag firmowych. Ten rodzaj flag to bardziej reklama niż symbol. Flagi reklamowe może wykorzystać w sytuacji, kiedy przed budynkiem z różnych powodów nie ma możliwości wywieszenia baneru reklamowego.
Zamontowanie flagi na maszcie pozwala na zaprezentowanie swojej firmy klientom i podkreślenie swojej obecności na rynku. Zaletą reklamy na maszcie jest niski koszt montażu, prosta zmiana treści reklamowych, mała powierzchnia potrzebna do zamontowania reklamy. Reklama jest czytelna dla odbiorcy i nie zaśmieca otoczenia.