Konferencje i szkolenia są organizowane przez specjalistyczne firmy szkoleniowe, które działają na wielu płaszczyznach. Są szkolenia miękki, które dotyczą autoprezentacji, negocjacji, tonacji, argumentacji. Szkolenia dla urzędników w większości przypadków są właśnie szkoleniami miękkimi, ponieważ oni muszą umieć łatwo nawiązywać dialog.
Najczęściej szkolenia organizuje się dla urzędników państwowych lub pracowników obsługi klientów. Są one związane z koniecznością poznania budowania pozytywnych relacji. W celu zdobycia zaufania, poparcia czy też zadowolenia.
Do organizacji szkolenia wybiera się najczęściej hotele klasy biznes. Są to obiekty, które mają do zaoferowania naprawdę wysoki standard usług,. Pokoje są umeblowane standardowo. Znajduje się w nich łóżko, pojedyncze lub małżeńskie, szafa, miejsce do pracy, czyli biurko i stolik. każdy z pokoi jest również wyposażony we własną łazienkę. Na ternie hotelu biznesowego znajduje się również restauracja, co najmniej jedna sala konferencyjna,. Czasami można skorzystać również z innych atrakcji, takich jak strefa spa, wellness, basen, siłownia, sala bankietowa itp.
Hotel biznesowy oferuje noclegi na najwyższym poziomie, podobnie, jeżeli chodzi o wyżywienie i zaplecze szkoleniowe.
Firmy, które organizują szkolenia starają się, aby wyjazd szkoleniowy był atrakcyjny dla pracowników i kontrahentów. W związku z tym bardzo często organizują także wycieczki i dodatkowe atrakcje, w postaci np. biesiady piwnej, spotkania przy wspólnym stole na uroczystej kolacji. Czasami w ramach szkolenia cała grupa udaje się na zwiedzanie lokalnych atrakcji.
Hotele biznesowe znajdują się niemal w każdym większym miejsce w Polsce. Coraz częściej powstają także w zacisznych terenach, gdzie atmosfera ciszy i spokoju sprzyja podnoszeniu swoich kwalifikacji i umiejętności zawodowych.